Nástroje pre uľahčenie prístupu

Vyberte váš jazyk

p7120933_smallNa novovybudovanej ceste II/520, ktorá spája Kysuce s Oravou sa uskutočnil 11. a 12. júla 2009 štart Európskeho pohára pretekov automobilov do vrchu 2009, kde viac ako 140 pretekárov súťažilo o umiestnenie. Veľká účasť pretekárov KW Berg-Trophy si túto trať veľmi pochvaľovala, pretože  komunikácia je dosť náročná na prejazd. Kľukatá horská cesta je v zimnom období zapadaná snehom až do výšky dvoch metrov.


Niektorí pretekári tvrdia, že cesta je jeden „z najrýchlejších kopcov“ na Slovensku, ak nie v Európe.
Ráno od 6.30 hod. do 8.00 hod. rozvážal autobus fanúšikov, ktorí mali možnosť sledovať pretek z najatraktívnejších miest. V sobotu o 8.00 hod. začal oficiálny pretek.


Na 5200 metrovej trati, kde priemerná rýchlosť pretekárov dosahovala až 150 kilometrov za hodinu, sa bolo načo pozerať celé dva dni. Podľa odborníkov,  pretekárske autá do žiadnej zo zákrut nešli pod rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.  Na ilustráciu- pre smrteľníkov pred väčšinou z týchto zákrut svieti štyridsiatka.
V sobotu si pohár za prvé miesto v absolútnom poradí odniesol po zásluhe Marek Rybníček, ktorý štartoval so špičkovým vozidlom Mitshubishi Colt Evo 550 tímu Ligui Moly Komvet Racing. So stratou viac než tri sekundy bol druhý Aleš Mlejnek, jazdec Berg-Trophy.
Na treťom mieste sa umiestnil Miloš Zmeškal s Reynardom 97D F3000.
V nedeľu 12. júla sa na prvom mieste umiestnil Aleš MLEJNEK na Formule Opel Lotus, na druhom mieste Marek RYBNÍCEK s Mitsubishi Colt Evo 550 a cca o 1,5 sekundy pomalší sa umiestnil na treťom mieste Michal NOVICKÝ s vozom Reynard 032 F3.
Organizátor pretekov Ján Miloň - MIP Racing team bol nadšený traťou. Ing. Juraj Blanár bol poverený ako ich čestný predseda. Vyjadril spokojnosť s priebehom súťaže a s účasťou pretekárov a aj priaznivcov tohto športu.

SÚTAŽNÉ JAZDY ABSOLÚTNE PORADIE / RACE ABSOLUT RESULTS
Kysucko - Oravský pohár
VÝSLEDKY DŇA: 11. 7. 2009, Nová Bystrica

Pretekár / Driver Automobil / Car St. n. Sútažiaci / Entrant Class 100m 400m 1. kolo / 1 run 100m 400m 2. kolo / 2. run Cas / time Diff.

1. Marek RYBNÍCEK Mitsubishi Colt Evo 550 161 CZ Liqui Moly Komvet Racing Team E1+2000 4.420 10.730 2:06.695 (1./1.) 4.560 - 2:05.830 (1./1.) 4:12.525 (1.) *
2. Aleš MLEJNEK Formule Opel Lotus 19 CZ Berg-Trophy Team E2/C+1400 5.050 12.320 2:09.752 (3./2.) 4.800 11.710 2:06.849 (2./1.) 4:16.601 (1.) + 4,076
3. Miloš ZMEŠKAL Reynard 97D F3000 1 CZ Zmeškal Motorsport E2/C+1400 4.480 11.200 2:08.625 (2./1.) 4.440 11.090 2:09.001 (3./2.) 4:17.626 (2.) + 5,101

4. Michal NOVICKÝ Reynard 032 F3 3 CZ Kovosteel Novitech SudomericeE2/C+1400 4.840 12.120 2:11.486 (5./3.) 4.830 12.090 2:09.142 (4./3.) 4:20.628 (3.) + 8,103
5. Vladimír VITVER Lotus WR-9/1 77 CZ BP Autosport Bruntál E1-2000 5.070 12.440 2:11.335 (4./1.) 5.090 - 2:09.439 (5./1.) 4:20.774 (1.) + 8,249
6. Roman BUBLA Mitsubishi Lancer Evo VI 263 CZ InTime E1+2000 5.070 12.320 2:13.399 (6./2.) 5.760 - 2:15.800 (6./2.) 4:29.199 (2.) + 16,674
7. Martin ZEMAN Mitsubishi Lancer Evo VI 912 CZ InTime E1+2000 5.000 12.200 2:16.007 (7./3.) 4.950 12.260 2:16.152 (7./3.) 4:32.159 (3.) + 19,634
8. Pavel ULMAN BMW M3 7 CZ Z.R.T. Motorsport Ulman E1+2000 5.430 12.440 2:17.547 (9./4.) 5.470 - 2:16.581 (8./4.) 4:34.128 (4.) + 21,603
9. David KOMÁREK Mitsubishi Lancer Evo X 996 CZ Liqui Moly Komvet Racing Team S+2000 5.120 12.660 2:16.898 (8./1.) 5.210 12.820 2:17.511 (9./1.) 4:34.409 (1.) + 21,884
10. Jirí ŠPALEK Mitsubishi Lancer Evo IX 900 CZ Eurovrak Racing Team S+2000 5.120 12.540 2:17.700 (10./2.) 5.180 12.620 2:18.185 (11./2.) 4:35.885 (2.) + 23,360

Kysucko - Oravský pohár
VÝSLEDKY DŇA: 12.7.2009, Nová Bystrica

Pretekár / Driver Automobil / Car St. n. Sútažiaci / Entrant Class 100m 400m 1. kolo / 1 run 100m 400m 2. kolo / 2. run Cas / time Diff.

1. Aleš MLEJNEK Formule Opel Lotus 19 CZ Berg-Trophy Team E2/C+1400 5.380 12.700 2:05.791 (1./1.) 4.810 12.000 2:05.750 (1./1.) 4:11.541 (1.) *
2. Marek RYBNÍCEK Mitsubishi Colt Evo 550 161 CZ Liqui Moly Komvet Racing Team E1+2000 4.530 10.870 2:05.999 (2./1.) 4.540 10.920 2:05.809 (2./1.) 4:11.808 (1.) + 0,267
3. Michal NOVICKÝ Reynard 032 F3 3 CZ Kovosteel Novitech SudomericeE2/C+1400 4.850 12.120 2:07.668 (4./3.) 4.950 12.180 2:07.056 (3./2.) 4:14.724 (2.) + 3,183

4. Miloš ZMEŠKAL Reynard 97D F3000 1 CZ Zmeškal Motorsport E2/C+1400 4.520 11.210 2:07.233 (3./2.) 4.550 11.210 2:07.962 (4./3.) 4:15.195 (3.) + 3,654
5. Vladimír VITVER Lotus WR-9/1 77 CZ BP Autosport Bruntál E1-2000 5.170 12.470 2:09.920 (5./1.) 5.080 12.410 2:08.726 (5./1.) 4:18.646 (1.) + 7,105
6. Karel MOURAL Ralt 036 F3 4 CZ Výšovice E2/C+1400 5.010 12.040 2:12.880 (7./4.) 4.920 12.020 2:12.101 (6./4.) 4:24.981 (4.) + 13,440
7. Roman BUBLA Mitsubishi Lancer Evo VI 263 CZ InTime E1+2000 5.220 12.460 2:12.409 (6./2.) 5.320 12.630 2:13.431 (7./2.) 4:25.840 (2.) + 14,299
8. David KOMÁREK Mitsubishi Lancer Evo X 996 CZ Liqui Moly Komvet Racing Team S+2000 5.350 12.950 2:16.536 (10./1.) - 12.650 2:14.757 (8./1.) 4:31.293 (1.) + 19,752
9. Martin RONDÍK Mitsubishi Lancer Evo IX 8 SK Robus Racing Team E1+2000 5.340 13.120 2:15.844 (9./4.) 5.410 13.230 2:16.354 (10./3.) 4:32.198 (3.) + 20,657
10. Drahoslav ŠUBERT Mitsubishi Lancer Evo IX 65 CZ MS Racing Námešt nad Oslavou S+2000 5.250 12.880 2:16.647 (12./3.) 5.160 12.740 2:15.881 (9./2.) 4:32.528 (2.) + 20,987

Vladimír Tomčala
kultúrny referent


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image


Active Image






















zskmojekysucekysucke muzeum